پيامبر صلى ‏الله‏ عليه‏ و‏ آله :
صَلاةُ اللّيلِ مَرضاةٌ لِلرَّبِّ وَ حُبُّ المَلائِكَةِ وَ سُنَّةُ النبياءِ وَ نورُ المَعرفَةِ وَ اَصلُ اليمانِ وَ راحَةُ البدانِ وَ كَراهيَةٌ لِلشَّيطانِ وَ سِلاحٌ عَلَى العداءِ وَ اِجابَةٌ لِلدُّعاءِ وَ قَبولُ العمالِ وَ بَرَكَةٌ فِى الرِّزقِ؛
 نماز شب، موجب رضايت پروردگار، دوستى فرشتگان، سنت پيامبران، نور معرفت، ريشه ايمان، آسايش بدن‏ها، مايه ناراحتى شيطان، سلاحى بر ضدّ دشمنان، مايه اجابت دعا، قبولى اعمال و بركت در روزى است.
ارشاد القلوب، ج 1، ص 191

امام صادق عليه‏السلام :
صَلاةُ اللَّيْلِ تُحَسِّنُ الْوَجْهَ وَ تُحَسِّنُ الْخُلْقَ وَ تُطَيِّبُ الرِّيحَ وَ تَدُرُّ الرِّزْقَ وَ تَقْضِى الدَّيْنَ وَ تَذْهَبُ بِالْهَمِّ وَ تَجْلُو الْبَصَرَ؛
نماز شب، انسان را خوش‏سيما، خوش‏اخلاق و خوشبو مى‏كند و روزى را زياد و قرض را ادا مى‏نمايد و غم و اندوه را از بين مى‏برد و چشم را نورانى مى‏كند.
 ثواب الأعمال، ص 42

امام على عليه‏السلام :
قِيامُ اللَّيلِ مَصَحَّةُ البَدَنِ .
شب زنده‏دارى ، مايه تن‏درستى است .
تهذيب الأحكام ، جلد 2

الإمام الصادق عليه‏السلام :
صَلاةُ اللَّيلِ تُحَسِّنُ الوَجهَ ، وتُذهِبُ الهَمَّ ، وتَجلُو البَصَرَ .
نماز شب ، روى را نكو مى‏سازد ، اندوه و غم را مى‏بَرَد و ديده را جلا مى‏دهد .
تهذيب الأحكام ، جلد 2

پيامبر خدا صلى‏ الله ‏عليه و ‏آله و سلّم :
علَيكُم بقيامِ الليلِ ؛ فإنّهُ دَأْبُ الصالِحِينَ قَبلَكُم ، وإنَّ قيامَ الليلِ قُربَةٌ إلى اللّه ، ومَنهاةٌ عنِ الإثم .
بر شما باد به شب زنده دارى كه آن شيوه شايستگان پيش از شماست . و شب زنده‏دارى مايه تقرّب به خدا و بازداشتن از گناه است .
كنز العمّال : 21428 منتخب ميزان الحكمة : 330

 امير المؤمنين عليٌّ عليه‏السلام :
قيامُ الليلِ مَصَحَّةٌ لِلبَدَنِ، ومَرضاةٌ لِلرَّبِّ عز و جل ، وتَعَرُّضٌ للرَّحمَةِ ، وتَمَسُّكٌ بأخلاقِ النَّبِيِّينَ .
شب‏زنده‏دارى مايه سلامت بدن و خشنودى پروردگار عز و جل و قرار گرفتن در معرض رحمت خدا و چنگ زدن به اخلاق پيامبران است .
بحار الأنوار : 87 / 143 / 17 منتخب ميزان الحكمة : 330

مام صادق عليه‏السلام :
صلاةُ الليلِ تُبَيِّضُ الوَجهَ ، وصلاةُ الليلِ تُطَيِّبُ‏الرِّيحَ ،وصلاةُ الليلِ تَجلِبُ الرِّزقَ .
نماز شب چهره را سفيد و نورانى مى‏كند ، نماز شب انسان را خوشبو مى‏كند ، نماز شب روزى مى‏آورد .
علل الشرائع : 363 / 1 منتخب ميزان الحكمة : 330

امام صادق عليه‏السلام :
لا تَدَعْ قِيامَ الليلِ، فإنَّ المَغبونَ مَن‏غُبِنَ قِيامَ الليلِ .
شب زنده‏دارى را فرو مگذار ؛ زيرا بازَنده كسى است كه شب زنده‏دارى را ببازد .
معاني الأخبار : 342 / 1 منتخب ميزان الحكمة : 330

امام صادق عليه‏السلام :
طَلَبتُ نُورَ القَلبِ فوَجَدتُهُ في التَّفَكُّرِ والبُكاءِ ، وطَلَبتُ الجَوازَ علَى الصِّراطِ فوَجَدتُهُ في الصَّدَقَةِ ، وطَلَبتُ نُورَ الوَجهِ فوَجَدتُهُ في صَلاةِ اللَّيلِ .
روشنايى دل را جوييدم و آن را در انديشيدن و گريستن يافتم و گذر از صراط را جوييدم و آن را در صدقه دادن يافتم و نورانيّت چهره را جوييدم و آن را در نماز شب يافتم .
مستدرك الوسائل : 12 / 173 / 13810 منتخب ميزان الحكمة : 572

 قال رسول الله -صلى الله عليه وآله -
ذات يوم لاءبليس : كم اصدقاؤ كم من امتى يا ابليس ؟ قال الامير الجائر و الغنى المتكبر والذى لايبالى من اين يكتسب و فيما ينفقه و العالم الذى صدق الامير على جوره ، و التاجر الخائن ، والمحتكر، و الزانى و اكل الربا، و البخيل ، والذى لايبالى من اين يجمع المال ، و قال النبى -صلى الله عليه وآله -كم اعداءك من امتى ؟ قال ستة عشر نفرا انت يا محمد انى ابغضل و العالم العامل بالعلم و حامل القرآن اذا عمل بما فيه و المؤ ذن لله خمسة اوقات محب الفقراء و المساكين واليتامى ، و ذوقلب رحيم ، والمتواضع للحق و شاب نشاء فى طاعة الله الذى يصلى بالليل والناس بيام ، والذى يمسك نفسه عن الحرام ، و الذى ينصح فى الله (وفى راوية يدعو للاخوان وليس فى قلبه شى ء) و الذى ابدا يكون على الوضوء، وحسن الخلق ، و المصدق بما ضمن الله له ، و المحصنات المستورات و المستعد للموت و صاحب السخاء
پيامبر اسلام (ص) از ابليس پرسيد: در ميان امت من دوستان تو چه كسانى هستند؟ ابليس پاسخ داد: فرمانرواى ظالم ، متكبر، آن كس كه باكى ندارد كه از چه راهى مال به دست آورد و در چه راهى مصرف كند
دانشمندى كه بدكارى حاكم را تاءييد كند، تاجر خائن ، محتكر، زناكار، رباخوار، بخيل ، و كسى كه باكى ندارد كه چگونه اموالش جمع وانباشته است
سپس ‍ پيامبر (ص) فرمود: چند نفر در ميان امت من دشمنان تو هستند؟ پاسخ داد: شانزده كس كه اولشان تويى يا رسول الله ! دانشمندى كه به علمشعامل است اهل قرآن كه به آن عمل كند، مؤ ذن اذان پنجگانه ، كسى كه دوستدار فقرا و مساكين و يتيمان است آدم رحيم و مهربان ، شخص متواضع در برابر حق ، جوانى كه اهل نماز شب باشد، كسى كه خود را از ارتكاب به حرام باز مى دارد، كسى كه به خاطر خداوند ديگران را نصيحت كند، كسى كه همشيه درحال وضو است ، و صاحب اخلاق خوب آدم ، تصديق كننده به وعده هاى خدا، زنان پاكدامن و افرادى كه خودشان را براى مرگ آماده مى سازند، و آدم سخاوتمند.
(المواعظ العدديه ، ص 226).



تاريخ : چهار شنبه 24 تير 1394برچسب:, | 2:28 | نويسنده : Shabgard |

ما را به جرم عشق مؤاخذه می‌كنند. گویا نمی‌دانندكه عشق گناه نیست! اما كدام عشق! خداوندا! معبودا! عاشقا! مرا كه آفریدی عشق به پستان مادر را به من یاد دادی؛ اما بزرگتر كه شدم و دیگر عشق اولیه مرا ارضا نمی‌كرد؛ پس عشق به پدر و مادر را در من به ودیعت نهادی. مدتی گذشت. دیگر عشق را آموخته بودم؛ اما به چه چیز عشق ورزیدن را نه. به دنیا عشق ورزیدم. به مال و منال عشق ورزیدم. به مدرسه عشق ورزیدم؛ اما همه اینها بعداز مدت كمی جای خود را به عشق حقیقی و اصیل داد؛ یعنی عشق به تو، فهمیدم كه عشق به تو پایدار است و دیگر عشق‌ها، عشق‌های دروغین است. فهمیدم كه «لاینفع مال و لابنون» فهمیدم كه وقتی شرایط عوض شود، «یوم یفرالمرء من اخیه و صاحبته و بنیه و امه و ابیه و...»
پس به عشق به تو دل بستم. بعد از چندی كه با تو معاشقه كردم، یكباره به خود آمدم و دیدم كه من كوچكتر از آن هستم كه عاشق تو شوم و تو بزرگ‌تر از آنی كه معشوق من قرار بگیری. فهمیدم كه در این مدت كه فكر می‌كرده‌ام عاشق تو هستم، اشتباه می‌كرده‌ام؛ این تو بوده‌ای كه عاشق من بوده‌ای و مرا می‌كشانده‌ای. اگر من عاشق تو بودم، باید یكسره به دنبال تو می‌افتادم؛ ولی باز مستقیم آمده‌ام. حال می‌فهمم كه این تو بوده‌ای كه عاشق بنده‌ات بوده‌ای و هرگاه او صید شیطان شده، تو دام شیطان را پاره كرده‌ای و هر شب به انتظار او نشسته‌ای تا بلكه یك شب او را ببینی. حالا می‌فهمم كه تو عاشق صادق بنده‌ات هستی. بنده را چه كه عاشق تو بشود. (عنقا شكار كس نشود دام بر گیر)
آری، تو عاشق من بودی و هر شب مرا بیدار می‌كردی و به انتظار یك صدا از جانب معشوقت می‌نشستی. اما من بدبخت ناز می‌كردم و شب خلوت را ازدست می‌دادم و می‌خوابیدم! اما تو دست برنداشتی و این‌قدر به این كار ادامه دادی كه بالاخره من گریزپای را به جنگ آوردی، من فكر می‌كردم كه با پای خود آمده‌ام. وه چه خیال باطلی! این كمند عشق تو بود كه به گردن من افتاده بود. مرا كه به چنگ آوردی به صحنه جهادم آوردی تا به دور از هرگونه هیاهو با من نرد عشق ببازی و من در كار تو حیران بودم و از كرم تو تعجب می‌كردم. آخر تو بزرگ بودی و من كوچك؛ تو كریم بودی و من لئیم! تو جمیل بودی و من قبیح! تو مولا بودی و من بنده و من .... .
وصیت نامه شهید. شهید ناصرالدین باغانی



تاريخ : چهار شنبه 24 تير 1394برچسب:, | 2:19 | نويسنده : Shabgard |

بسم اللّه الرحمن الرحیم
جمهوری اسلامی آمده تا مردم را برای ظهور تربیت کند. مردم مسلمان ایران در کشورمان به این نتیجه رسیدند که بدون ولی معصوم نمی توانند زندگی کنند.
کشور ما قبل از انقلاب ژاندارم آمریکا در منطقه بود، در پروژه دو ستونی نیکسون قرار بود ستون و پایه ی نظامی غربی ها در منطقه باشد و بهترین روابط را با کشورهای غربی داشته باشد.
اما مردم ایران اعلام می کنند که ولی معصوم می خواهند و اصلا نگاه مردم به انقلاب امام خمینی (ره) یک نگاه منجر به ظهور است.
شما چه استنباطی از شعار خدایا خدایا تا انقلاب مهدی از نهضت خمینی محافظت بفرما دارید، این هدف اصلی انقلاب را نشان می دهد.
مردم گفتند خدایا حجت خودت را بفرست. اما خدا نمی فرستد، چرا؟ چون باید قبلش آزمون بگیرد.
یازده مرتبه خدا حجتش را فرستاد مردم قدر ندانستند.
اینجاست که انگار دیالوگی بین خدا و کسانی که منتظر هستند برقرار می شود، که خداوند متعال حالا چیکار کنیم؟!
اینجاست که خداوند پاسخ می دهد که اول باید حُسن نیت خودتان را به دین اثبات کنید. شما به غیر از این هست که امام را برای این می خواهید که دین خدا را بهتر بفهمید، خدا را بهتر بشناسید.
خُب " حَلالُ مُحَمَّد حَلالٌ أَبَداً إِلَى یَوْمِ الْقِیَامَةِ وَ حَرَامُهُ حَرَامٌ أَبَداً إِلَى یَوْمِ الْقِیَامَة " حلال محمد تا روز قیامت حلال است و حرام او تا قیامت حرام است. دین ثابت و مشخص هست، شما فکر کردید امام زمان بیاید احکام شریعت را جا به جا می کند!
این همان اتفاقی هست که در زمان حضرت ادریس اتفاق افتاد. حضرت ادريس مردم را به سوی خدا فرا می خواند و مردم گوش نکردند.
و خداوند حضرت ادریس را می گیرد. پس از گذر زمان، رنج و سختی هایی که می کشند مردم مضطر می شوند، فقهایی بین آن ها ظهور می کند و می گویند دلیل این که این مشکلات پیش آمده برای این هست که ولی خدا را پس زدیم. ادریس رفت اما خدای ادریس که هست. حضرت ادریس می گفت به مردم خوبی کنید، حق مردم را ادا کنید، دروغ نگویید و... امثال این گونه مسائل و احکام را اجرا کنید.
مردم توبه کردند و به سمت دین رجوع کردند. خدا به حضرت ادریس فرمان داد برگرد.
ما برای اثبات حُسن نیت مان به خداوند و ولی خدا سراغ فقها رفتیم، کسانی که بهتر از ما دین را می فهمند.
التماس دعای فرج

رائفی پور



تاريخ : چهار شنبه 24 تير 1394برچسب:, | 2:11 | نويسنده : Shabgard |

يه خانم سفيد پوست پنجاه و خورده اى، توى يكى از پروازهاى شلوغ، به محض رسيدن به صندليش، از نشستن بر روى آن خوددارى كرد.

جاى خانم كنار يك آقاى سياه پوست بود و خانم از نشستن در آنجا حالش خراب ميشد.

خانم فورا خدمه پرواز را صدا ميزنه و درخواست يك جاى جديد ميكنه.

خانم گفت: من اصلا حاضر به نشستن كنار اين مرد سياه پوست نيستم.

مهماندار هواپيما گفت:
اجازه بديد كه من براى يك جاى ديكر نگاهى به ليست مسافران بكنم.

بعد مدت كوتاهى مهماندار برگشت و گفت:
در قسمت درجه دو هواپيما هيچ جاى خالى ديگرى نيست

ولى ميتواند با خلبان صحبت كند بلكه يك جاى خالى در قسمت درجه يك باشد.

 بعد از چند دقيقه مهماندار برگشت و گفت:

جناب خلبان گفتند كه يك جاى خالى در قسمت درجه يك ميباشد، اما در قوانين اين شركت هواپيمائى به هيچ وجه امكان انتقال يك مسافر از قسمت درجه دو به قسمت درجه يك نيست.
از طرفى هم نشاندن يك مسافر محترم در كنار يك شخص ناخوشايند، يك جنجال و اقدام غير انساني است.

به همين دليل جناب خلبان با انتقال از قسمت درجه دو به درجه يك موافقت كرده اند.

قبل از اينكه خانم مسافر بتواند جوابى بدهد، مهماندار هواپيما رو به مرد سياه پوست نمود و با لحن محترمانه اى گفت:

آقاى محترم!
ممكن است لطف كنيد وسايل شخصى خودتون رو جمع كنيد؟ من شما را به قسمت پر رفاه درجه يك هدايت مى كنم!

همانطور كه جناب خلبان گفتند، اصلا كار غير انسانيست كه شما در كنار يك شخص فاقد احساسات انسانى بنشينيد.

بعد از بيان اين جملات، تمام مسافران كه شاهد اين ماجرا بودند، اين عمل رو با دست زدن هاى طولانى تائيد و تشويق كردند.

انسانم آرزوست...



تاريخ : چهار شنبه 24 تير 1394برچسب:, | 1:54 | نويسنده : Shabgard |

تاثیر دارچین بر کاهش وزن:
به طور کلی مدیریت وزن بدن با ثابت نگه داشتن انسولین و فشارخون بسیار آسان تر انجام می گیرد. از طرفی اگر سیستم گوارش بدن نیز به خوبی کار کند، مدیریت وزن بدن بسیار ساده تر خواهد شد.مطالعات نشان داده اند که گنجاندن دارچین در رژیم غذایی روزانه کمک بسیار زیادی به کاهش وزن خواهد کرد. فواید دارچین در کاهش وزن عبارتند از:
1. کاهش و ثابت نگه داشتن قندخون (انسولین)
2. کاهش اشتها و احساس سیری
3. چربی سوزی (خصوصاً چربی های شکم)
4. از بین بردن چربی های موضعی زیر پوست (سلولیت)

رژیم دارچین:
اگه از همه رژیم های لاغری نا امید شدین، رژیم لاغری دارچین می تونه آخرین رژیمی باشه که کمک تون کنه! بنا به تحقیقات دانشگاه بریتانیا، دارچین یک قرص معجزه آسای جدید برای کاهش وزن است، خصوصاً برای چربی های مزاحم در ناحیه شکم. بنا به مطالعه صورت گرفته در دانشگاه بریتانیا، افرادی که در رژیم لاغری خود از دارچین استفاده می کنند، 500% بیشتر از سایر افراد وزن کم می کنند!! این مقاله که در نشریه دنیای بانوان (the woman’world) به چاپ رسیده است، رژیم دارچینی 5 روزه زیر را پیشنهاد میدهد:
توصیه می شود 500 میلی گرم دارچین در وعده صبحانه، 1000 میلی گرم در وعده ناهار و 500 میلی گرم در وعده شام میل کنید. این میزان دارچین را می توانید به طرق مختلف مصرف کنید، مثلا روی سیب بپاشید، روی سیب زمینی بزنید و یا همراه با شکلات داغ میل کنید.
بنا به مطالعات متعددی که در این زمینه انجام گرفته است، مخلوط دارچین و عسل، تجمع چربی در بدن را کاملا متوقف می سازد. عسل به تنهایی یک ماده بسیار موثر در کاهش وزن است چون سرعت متابولیسم بدن را افزایش می دهد و اگر همراه با دارچین مصرف شود، انگل و قارچ موجود در سیستم گوارش را از بین می برد و از بروز مشکلات گوارشی نیز جلوگیری می کند و در نتیجه به کاهش وزن می انجامد. برای این کار می توانید 1 لیوان آب جوش بیاورید و سپس 1 قاشق غذاخوری دارچین به آن اضافه کنید و اجازه دهید دم بکشد. بعد از نیم ساعت 2 قاشق غذاخوری عسل اضافه کنید. (توجه داشته باشید که اضافه کردن عسل به آب داغ باعث از بین بردن آنزیم های موجود در عسل می شود.)



تاريخ : چهار شنبه 24 تير 1394برچسب:, | 1:51 | نويسنده : Shabgard |